نوع مقاله : پژوهشی
نویسندگان
1 دانشیار، فیزیک، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
2 دانشجوی دکتری، گروه فیزیک، دانشگاه پیام نور
چکیده
یکی از هدفهای کنونی ما بررسی بهره سوخت DT با انتخاب درصد کسر بسیار ناچیز سوخت تریتیوم، ، در دستاوردهای جدید ICF، از طریق مفهوم احتراق گرهای سریع است. این محاسبات قطعا فرض امکان استفاده از احتراق کننده سریع و به خصوص امکان یک تحریک کننده مناسب را مشخص میکند و به خوبی کوپل شدگی کافی پالس در ماده فشرده شده را توضیح میدهد. در واقع در این طرح هدف اصلی ما بررسی میزان تغییرات بهره با تغییر کسر غلظت تریتیوم بود که هر چه غلظت تریتیوم کمتر باشد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است البته در این خلال این میزان نباید یه قدری کم باشد که بهره مطلوب برای همجوشی را تحت تاثیر خود قرار دهد.
کلیدواژهها