سمانه سادات احمدی؛ سید علی هاشمی زاده عقدا
چکیده
در سالهای اخیر، سلولهای خورشیدی پروسکایتی، گسترش سریع و بینظیری را پشت سر گذاشتهاند . از بین سلولهای خورشیدی پروسکایتی، سلولهای خورشیدی پروسکایتی هالید فلزی به عنوان یکی از نوآوریهای اخیر در حوزه انرژی تجدیدپذیر شناخته میشوند. این سلولها به دلیل کارایی بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از مزایای اصلی این سلولها، ...
بیشتر
در سالهای اخیر، سلولهای خورشیدی پروسکایتی، گسترش سریع و بینظیری را پشت سر گذاشتهاند . از بین سلولهای خورشیدی پروسکایتی، سلولهای خورشیدی پروسکایتی هالید فلزی به عنوان یکی از نوآوریهای اخیر در حوزه انرژی تجدیدپذیر شناخته میشوند. این سلولها به دلیل کارایی بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از مزایای اصلی این سلولها، سهولت در تولید و امکان بهینهسازی خواص الکترونیکی آنهاست. همچنین، توانایی آنها در جذب نور در طول موجهای مختلف، میتواند به افزایش کارایی تبدیل انرژی منجر شود. با این حال، چالشهایی نظیر پایداری و عدم عمر طولانیمدت همچنان وجود دارد که نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. از آنجا که بازده سلولهای خورشیدی پروسکایتی هالید فلزی با تغییر در شکاف نواری و ابعاد ساختار میتواند به طور قابل توجهی افزایش یابد، در این مقاله، با تغییر در ابعاد پروسکایت هالید فلز که در ساختار تمامی آنها سرب و ید وجود دارد، شکاف نواری را با استفاده از بسته نرم افزاری کوانتوم اسپرسو محاسبه و کاربرد هریک از پروسکایتها را در چهاربعد ( صفر،یک، دو و سه) بررسی کرده و به چالش ها و جهت گیری های توسعه آتی مواد پروسکایتی با ابعاد مختلف در زمینه اپتوالکترونیک پرداخته ایم.
سید علی هاشمی زاده عقدا؛ مرضیه عزیزی
چکیده
در این مقاله به بررسی حالتهای چلانده فوتونی با حالت اولیه مورد نظر میپردازیم. بدین منظور ابتدا یک حالت اولیهی خاص دو مد را در نظر میگیریم، سپس یک یا دو مد را چلانده میکنیم. در ادامه روشی را بر اساس تابع ویگنر برای محاسبه میزان درهم تنیدگی سیستم بیان می-کنیم، ابتدا حالت سیستم را با استفاده از تابع ویگنر در فضای فاز می نویسیم و ...
بیشتر
در این مقاله به بررسی حالتهای چلانده فوتونی با حالت اولیه مورد نظر میپردازیم. بدین منظور ابتدا یک حالت اولیهی خاص دو مد را در نظر میگیریم، سپس یک یا دو مد را چلانده میکنیم. در ادامه روشی را بر اساس تابع ویگنر برای محاسبه میزان درهم تنیدگی سیستم بیان می-کنیم، ابتدا حالت سیستم را با استفاده از تابع ویگنر در فضای فاز می نویسیم و سپس بعد از اعمال چلاندگی، حالت سیستم از فضای فاز به فضای هیلبرت انتقال می دهیم. در انتها میزان درهم تنیدگی را برای حالتهای 1،2= N را با استفاده از پارامتر تلاقی به دست می-آوریم. در این مقاله اثر حالت اولیه و تعداد مدهای چلانده بر میزان درهم تنیدگی سیستم را مشاهده می کنیم.